Педагогічним працівникам

Рекомендації вчителям щодо організації навчального процесу в умовах війни

Рекомендації від Овдієнко Анни Іванівни, психолог-тьютор в ліцеї Educator.

Шановні вчителі в першу чергу хочу попросити вас дозволити собі викладати інакше ніж це було до війни. Більшість з нас ніколи не працювали в таких умовах, тому це нормально переживати, що ви не знаєте як проводити заняття чи що не можете їх проводити на тому ж рівні, що й раніше. Як було раніше зараз і не потрібно. Нині дещо знімаємо фокус уваги з академічних успіхів та переводимо увагу на підтримку та нормалізацію психічного стану учнів. Як ви можете долучитись до цього в рамках викладання свого предмету:

  1. Демонструйте власний спокій та врівноваженість – це найбільш простий спосіб допомогти заспокоїтись іншій людині. Дзеркальні нейрони головного мозку нам в цьому в поміч

  2. Якщо маєте змогу дайте учням висловитись та розповісти як у них справи чи настрій. Коли люди називають свої емоції в них змінюється активність у відділах головного мозку (знижується активність лімбічної системи та активується префронтальна кора), що знижує тривогу.

  3. Будьте готові до того, що поведінка учнів та здатність засвоювати матеріал змінилась. Стрес, в якому беззаперечно перебувають всі жителі України, може впливати на увагу та пам’ять. Крім того, один з механізмів захисту психіки – це регресія. Тобто деякі діти можуть почати демонструвати поведінку, як властива меншим за віком учням. Поставтесь до цього терпимо та не докоряйте учням за це.

  4. Дозвольте учням говорити про свій сум чи злість та після цього спрямовуйте їх увагу  на маленькі перемоги, сильні сторони, гарні новини. В кожному дні можна знайти щось позитивне, якщо це шукати. Допоможіть учням також побачити це.

  5. Якщо вам відомо, що в одного з учнів відбулась жахлива травмуюча подія, проте він\вона самостійно про це не розповідає детально – деталей запитувати не потрібно. Повторення деталей може викликати повторну травматизацію психіки. Також пам’ятайте, що якщо хтось ділиться страшними подіями в групі – це може сприяти травматизації інших учнів слухачів. Якщо в учня є потреба поділитись, за можливості, краще запропонувати йому чи їй поспілкуватись після уроку індивідуально.

Наостанок, хочу нагадати Вам, про турботу про себе. Пам’ятайте для того, щоб надавати допомогу іншим необхідно відновлювати власний ресурс та задовольнити свої базові потреби. Подбайте для себе про безпечне місце, де ви зможете проводити уроки. Можливо гарне місце біля вікна варто змінити на приміщення з двома стінами. Обговоріть з рідними порядок дій у разі, якщо оголошено тривогу під час того, як ви проводите урок.

Плекаємо особисту стійкість та віримо в Україну!

Овдієнко Анна Іванівна, психолог-тьютор в ліцеї Educator.

https://vseosvita.ua/news/rekomendatsii-vchyteliam-shchodo-orhanizatsii-navchalnoho-protsesu-v-umovakh-viiny-67182.html?fbclid=IwAR2T5iYFNhJzUwk-Rl-TBs35CuAqrqD9umLKbtLbWZH1xiPShtePejhBbSE 

ТРИВАЛІСТЬ НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ

ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО

ФОРМАТУ ЛИШАЄТЬСЯ НЕЗМІННОЮ – 

РОЗ’ЯСНЕННЯ МОН

Опубліковано 11 січня 2021 року о 16:32
  • для учнів 1 класу – не більше 10 хвилин; 
  • для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин; 
  • для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин; 
  • для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин; 
  • для учнів 10-11 (12) класів на 1-й годині занять – до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин; 
  • при здвоєних навчальних заняттях для учнів 10-11 (12) класів – не більше 25-30 хвилин 
  • на першому навчальному занятті та не більше 15-20 хвилин на другому навчальному занятті.

Отже, тривалість навчальних занять, визначена Законом “Про повну загальну середню освіту", 

зберігається: 35 хвилин для 1 класу, 40 хвилин для 2-4 класів, 45 хвилин для 5-12 класів. 

Обмежується лише час безперервної роботи з комп’ютером для уникнення ризиків для здоров’я.

Наприклад, для учнів 5 класу час безперервної роботи з комп’ютером становить максимум 20 хвилин.

Цей час вчитель може використовувати для синхронної взаємодії (онлайн) – для пояснення або 

загального огляду матеріалу навчального заняття, практичного закріплення вивченого, 

застосування інтерактивних прийомів навчання, перевірки результатів навчання тощо.

Решту часу навчального заняття – 25 хвилин – вчитель організовує роботу в асинхронному режимі, 

тобто офлайн, без комп’ютера. Учні можуть виконувати вправи у робочому зошиті, працювати з

текстом і завданнями у підручнику, виконувати творчі завдання тощо. Також наприкінці заняття вчитель 

може повернутися до режиму відеоконференції (для обговорення виконаних завдань, рефлексії, 

роботи з електронною освітньою платформою тощо).

Санітарний регламент передбачає, що під час роботи з технічними засобами навчання обов’язковим 

є проведення вправ з рухової активності та гімнастики для очей.

Важливо також, що не кожне навчальне заняття обов’язково проводиться з використанням синхронного

режиму взаємодії вчителя та учнів. Школа може скласти розклад занять, згідно з яким деякі заняття

проходять лише асинхронно. Відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної

середньої освіти, не менше 30% навчального часу, передбаченого освітньою програмою школи, має

організовуватися в синхронному режимі.

Водночас рівномірність розподілу цього часу між різними навчальними предметами і доцільність

чергування занять з використанням синхронного та асинхронного режимів забезпечує керівник закладу

 освіти.

Нагадаємо, протягом першого місяця роботи онлайн-платформи “Всеукраїнська школа онлайн”

з моменту запуску 11 грудня 2020 року її відвідали понад 2 млн користувачів, які взаємодіяли з 

платформою майже 5 млн разів.




Методичні  рекомендації  щодо  організації  дистанційного  навчання   переглянути  тут



  

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу